۱٫ حساب کاربری
۱-۱- تمامی قوانین و شرایط همکاری با زینوس سرور علاوه بر موارد مندرج در این توافق نامه، تابع شرایط و قوانین مراجع قضایی و ذی صلاح جمهوری اسلامی ایران (از جمله قوانین پلیس فتا و کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه که در نشانی https://internet.ir/law.html ثبت شده است)، می باشد.
۲-۱- کاربران حقیقی و حقوقی موظف به درج اطلاعات دقیق و کامل (شامل: نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، کدپستی، شماره همراه و ایمیل) هنگام تکمیل فرم ثبت نام زینوس سرور و بروز رسانی تمام موارد پس از هر تغییری می باشند و در غیر این صورت مسئولیتی بر عهده زینوس سرور نخواهد بود.
۳-۱- به منظور احراز هویت کامل کاربران، هنگام درج سفارش یا بازه های زمانی متفاوت نیاز به برقراری تماس تلفنی و یا ارائه مستندات جهت تایید حساب کاربری می باشد که کاربر ملزم به ارائه مستندات مذکور و هماهنگی در این زمینه می باشد و در غیر این صورت امکان ارائه خدمات و یا پیگیری های ثانویه نخواهد بود.
۴-۱- جهت دریافت اطلاع رسانی ها و… از طریق ایمیل لازم است ایمیل ناحیه کاربری به نشانی مستقل از خدمات تهیه شده از زینوس سرور باشد تا در صورت تعلیق خدمات مذکور و… تداخلی جهت دریافت پیام های ارسالی ایجاد نگردد.
۵-۱- اطلاع رسانی از طریق هر یک از کانال های ارتباطی شماره ثابت، شماره همراه، ایمیل، پیامک، تیکت اطلاعیه های مندرج در ناحیه کاربری و… به منزله اطلاع رسانی رسمی و سلب مسئولیت از زینوس سرور می باشد.
۶-۱- مشخصات و شرایط خاص هر یک از خدمات در مراحل ثبت سفارش قابل بررسی می باشد و در صورت تغییر از طریق هر یک از راه های ارتباطی به اطلاع کاربران خواهد رسید.
۷-۱- بررسی و رفع درخواست های پشتیبانی و… از طریق هر یک از راه های ارتباطی منوط به حفظ اصول خدمات پشتیبانی و ارتباطی می باشد و در غیر اینصورت امکان پیگیری موارد وجود نخواهد داشت.
۸-۱- در صورتی که نوع ناحیه کاربری حقوقی تعریف شده باشد، شخص حقوقی یا شرکت درج شده در ناحیه کاربری به عنوان مالک تمامی خدمات و اطلاعات ناحیه کاربری در نظر گرفته خواهد شد. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل دسترسی به ناحیه کاربری یا مالکیت آن، مرجع قضاوت زینوس سرور بوده و ایجاد هرگونه تغییر در دسترسی ها مشروط بر ارایه مستندات حقوقی مورد نیاز خواهد بود.
۲٫ امنیت و حریم خصوصی
۱-۲- تحت شرایط خاصی مانند تغییرات مراجع سوم شخص تاثیرگذار و… ممکن است نیاز به تغییر امکانات و مشخصات خدمات گردد که به کاربران اطلاع رسانی گردیده و کاربران نیز هماهنگی لازم جهت اجرای طرح را خواهند داشت.
۲-۲- هرگونه استفاده از خدمات زینوس سرور به منظور فیشینگ، حملات امنیتی، نت اسکن، وی پی ان، ایجاد اختلال در شبکه زینوس سرور و یا اینترنت جهانی، تلاش برای نفوذ یا سرقت اطلاعات، تخلف از قوانین ملی، پلیس فتا، جرایم رایانه ای و… ممنوع بوده است و مسئولیت آن بر عهده کاربر می باشد.
۳-۲- زینوس سرور صرفا ارائه دهنده و زیرساخت خدمات میزبانی می باشد و هرگونه مسئولیت ناشی از محتوای اطلاعات کاربر و کاربری غیر مجاز از خدمات بر عهده کاربر می باشد.
۴-۲- در صورت دریافت اخطار و یا پیامی در خصوص عدم رعایت قوانی کپی رایت، زینوس سرور نیز حامی این قوانین می باشد و در صورت نیاز نسبت به تعلیق خدمات و پیگیری امور اقدام خواهد نمود.
۵-۲- دسترسی به ناحیه کاربری، ایمیل و یا اطلاعات اصلی به منزله حق پیگیری و درخواست پشتیبانی می باشد. بنابر این کاربر موظف است نسبت به حفظ اطلاعات ورود و حساب کاربری خود و جلوگیری از دسترسی توسط افراد غیر دقت نماید و در غیر اینصورت مسئولیتی بر عهده زینوس سرور نخواهد بود.
۶-۲- رابط های کاربری هریک از حساب های موجود رسما به عنوان نماینده مالک حساب کاربری محسوب شده و مسئولیت هرگونه درخواست و یا تغییر توسط ایشان بر عهده کاربر می باشد.
۷-۲- حوزه برقراری ارتباط، دسترسی و امنیت خدمات ارائه شده توسط زینوس سرور بر اساس ارائه خدمات در سطح زیرساخت های تحت کنترل این مجموعه می باشد و مسئولیت حفظ امنیت در حوزه محتوای میزبانی شده، اصول امنیت در مفاهیم نرم افزاری، سیستم عامل و سطوح مربوطه بر عهده کاربر می باشد.
۸-۲- کاربر موظف است نسبت به امنیت و صحت محتوای خود پیش از بارگزاری در هر یک از بستر های زینوس سرور اقدام نماید و در غیر اینصورت در صورت شناسایی محتوای ناامن و یا مغایرت با قوانین همکاری با زینوس سرور توسط سیستم های امنیتی زینوس سرور مراجع سوم شخص و یا روش های دیگر زینوس سرور اختیار حذف اطلاعات مذکور و عدم ارائه خدمات را خواهد داشت.
۹-۲- در صورتی که کاربر به دلیلی امکان دسترسی به حساب کاربری خود را نداشته باشد، زینوس سرور می تواند متناسب با شرایط و بر اساس مستندات و اطلاعات قبلی حساب کاربری نسبت به برقراری مجدد دسترسی با حفظ حریم خصوصی کاربر اقدام نماید.
۳٫ خدمات ارزش افزوده
۱-۳- تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری اطلاعات به صورت پیش فرض بر عهده کاربر می باشد و کاربر موظف است همواره نسبت به پیاده سازی راهکار بکاپ برای خدمات خود اقدام نموده تا در صورت نیاز به بازگردانی اطلاعات توسط ایشان مورد استفاده قرار گیرد. بنابر این مطابق استانداردهای جهانی تهیه بکاپ در نقاط تغییرات مهم سیستم و نگهداری آن در محیطی امن توسط کاربر الزامی می باشد.
۲-۳- فارغ از مواردی که به عنوان ارزش افزوده و رایگان در مراحل سفارش اعلام می گردد در صورتی که نیاز به خدمات مازادی باشد که نیاز به پرداخت هزینه به مرجعی سوم شخص باشد، هزینه مازاد به صورت جداگانه محاسبه و اخذ خواهد شد.
۳-۳- خدمات ارزش افزوده ای چون هدایای باشگاه مشتریان، تخفیف های مناسبتی، تخفیف ویژه همکاران و… در قالب امکانات اضافه و به صورت پیشنهاد ویژه تقدیم حضور کاربران گرامی می گردد که متناسب با تغییر شرایط منعطف و تغییر پذیر خواهند بود.
۴-۳- موجودی حساب کاربری به صورت پیشفرض قابل استرداد نمی باشد و تنها امکان استفاده به منظور ایجاد یا تمدید سفارش می باشد.
۵-۳- هرگونه اقدام به منظور ایجاد اختلال در فرایندهای رایج از استفاده از کدهای تخفیف، پیشنهادات ویژه و … غیر مجاز می باشد و زینوس سرور مجاز به جلوگیری از اقدامات حاکی از سوء استفاده از امکانات و عدم ارائه خدمات خواهد بود.
۶-۳- ارتقا آنی منابع خدمات مشروط به وجود منابع سخت افزاری و زیرساختی از پیش تامین شده می باشد و در صورتی که سفارش ارتقا نیاز به هرگونه تامین منابع سخت افزاری یا زیرساختی داشته باشد، به صورت آنی انجام نخواهد شد.
۴٫ مدیریت سرور
۱-۴- به صورت پیشفرض مدیریت تمام خدمات سرور مجازی، ابری، اختصاصی و… بر عهده کاربر می باشد و خدمات پایه شامل نصب سیستم عامل و راه اندازی اولیه جهت امکان برقراری ارتباط با سرور، بر اساس زیر ساخت های فراهم شده در دیتاسنتر می باشد.
۲-۴- به صورت پیشفرض پشتیبانی موارد مربوط به زیرساخت خدمات بر اساس معیار وضعیت دسترسی خدمات از دیتاسنتر تا رسیدن به مرجع سطح ارتباطات سوم شخص، منابع سخت افزاری، خدمات نرم افزاری ارائه شده توسط زینوس سرور، کیفیت پهنای باند و سایر موارد زیرساختی در اختیار مجموعه جهت برقراری ارتباط رایگان بوده و سایر موارد بر عهده این مجموعه نمی باشد.
۳-۴- پشتیبانی نرم افزاری خدمات ارائه شده در سطح سرور های مجازی، ابری و اختصاصی از لایه سیستم عامل به بعد بر عهده کاربر می باشد و در موارد استفاده از مجازی ساز نیز مدیریت مجازی ساز و ماشین های زیر مجموعه به عهده کاربر می باشد.
۴-۴- پشتیبانی نرم افزاری خدمات هاست اشتراکی در خصوص اموری مانند رفع مشکلات، طراحی سایت، بهینه سازی کدها و به روز رسانی ماژول ها که مرتبط با میزبانی وب نمی باشد به عهده کاربر می باشد.
۵-۴- تهیه نسخه بکاپ به صورت کلی فارق از خدمات زینوس سرور می باشد و حتی در صورت پیاده سازی اولیه تنظیمات بکاپ توسط زینوس سرور، مانیتورینگ و اطمینان از صحت استمرار این فرآیند و نگهداری بکاپ در محیطی امن و مستقل از خدمات ارائه شده، الزامی بوده و کاملا بر عهده کاربر می باشد.
۵٫ اصول پرداخت و امور مالی
۱-۵- صورتحساب مربوط به هر یک از خدمات ارائه شده توسط زینوس سرور پیش از زمان سررسید آن به صورت آنلاین صادر، در ناحیه کاربری نمایش و از طریق یکی از راه های ارتباطی به کاربر اطلاع رسانی خواهد شد و کاربر موظف است پیش از این موعد سررسید، نسبت به پرداخت آن از طریق هر یک از راه های پرداخت آنلاین، واریز به حساب، درگاه های تلفن و… اقدام نماید.
۲-۵- در صورتی که پرداخت صورتحساب های هر یک از خدمات از راه های پرداخت آفلاین و… صورت پذیرد، پرداخت صورتحساب به منزله ثبت فیش با اطلاعات کد پیگیری و… صحیح و دقیق و تأیید نهایی پرداخت صورتحساب مربوطه می باشد.
۳-۵- در صورتی که صورتحساب مربوط به یکی از خدمات تا موعد سررسید آن پرداخت نگردد، زینوس سرور موظف به نگهداری اطلاعات میزبانی شده و یا مرتبط با آن خدمات تنها مطابق ایمیل ها و سایر اطلاع رسانی های قبلی آن خدمات می باشد و عدم پرداخت صورتحساب تا تاریخ سررسید به منزله رضایت کاربر نسبت به حذف تمام محتویات مرتبط با آن خدمات می باشد.
۴-۵- تعرفه های درج شده برای هر یک از خدمات در مراحل سفارش و یا پیش فاکتور و صورتحساب های مرتبط، بر اساس شرایط زمان سفارش می باشد و متناسب با شرایط اقتصادی، تورم و نوسانات ارز تغییرپذیر می باشد، بنابراین ممکن است مبلغ تمدید هر یک از خدمات خصوصاً خدماتی که به نوعی وابسته به نوسانات ارز هستند، متناسب با شرایط، افزایش و یا کاهش داشته باشند.
۵-۵- تعرفه های مربوط به زمان فروش های ویژه و کدهای تخفیف مناسبتی و… بر اساس شرایط مذکور برای آن فروش ویژه و یا کد تخفیف محاسبه می گردند و در صورتی که شرایط برای خرید اولیه صادر گردیده باشد، هزینه تمدید و… بر اساس تعرفه های اصلی خدمات محاسبه خواهند شد.
۶-۵- بازه های زمانی مربوط به فروش خدمات مانند دوره ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و… بر اساس تاریخ میلادی و در زمان خاصی از روز طبق تنظیمات اتوماسیون سیستم محاسبه می شوند. بنابراین ممکن است به دلایل متفاوت مانند تفاوت تعداد روزهای ماه، زمان اجرای فرآیند خودکار تعلیق خدمات و… بازه زمانی که سرویس در دسترس کاربر می باشد با بازه زمانی خریداری شده به صورت دقیق همخوانی نداشته باشد و این زمان اندکی کمتر باشد و این مورد پیش از خرید با پذیرش گزینه (مطالعه و پذیرش قوانین) به کاربر اطلاع رسانی شده است.
۷-۵- زمان سررسید بعدی خدمات بر اساس زمان ثبت سفارش و یا سررسید قبلی می باشد بنابراین فارغ از زمان پرداخت کاربر سرویس بر اساس تعداد روزهای خدمات از زمان های مذکور ارائه می گردد.
۸-۵- تمامی خدمات شرکت از قبیل سرور های مجازی، سرورهای ابری، سرورهای اختصاصی و لایسنس نیازمند پرداخت به مراجع سوم شخص یا پرداخت های ارزی غیرقابل استرداد میباشند و به همین علت هیچ یک از محصولات سایت مشمول قوانین بازگشت وجه نمی شوند.
۹-۵- ثبت درخواست لغو از طریق ناحیه کاربری ایمیل و یا تیکت به منزله رضایت کاربر از حذف غیر قابل بازگشت اطلاعات و محتوای خدمات می باشد.
۶٫ فورس ماژور، سلب مسئولیت و…
۱-۶- تمام خدمات ارائه شده توسط زینوس سرور به منظور میزبانی خدمات وب سایت، نرم افزارهای تحت وب، پورتال های فروشگاهی، شرکتی، سازمانی و… ارائه گردیده است بنابراین هرگونه استفاده از این خدمات به منظور کاربری های غیرقانونی، متناقض با قوانین ملی و یا کاربری های خاص مانند وی پی ان، ایمیل مارکتینگ، گیم سرور و یا آپلودسنتر مطلقاً ممنوع می باشد و در صورت نیاز به هر کاربری خاص باید حتماً پیش از سفارش رسماً و به صورت مکتوب با کارشناسان مجموعه هماهنگ گردد.
۲-۶- قوانین خاص هر یک از خدمات نیز که به صورت جداگانه در سایت اصلی و ناحیه کاربری مطرح گردیده است، شامل این توافق نامه می باشند و مطابق شرایط و موارد مذکور ویژه هر یک از خدمات خواهد بود.
۳-۶- زینوس سرور در خصوص بروز حوادث غیرمترقبه و یا غیرقابل پیش بینی مانند زلزله، سیل، طوفان، آتش سوزی، مشکلات ناشی از بروز تداخل در سیستم های پیش نیاز و یا بسترهای ملی، حواله های ارزی، تحریم و قطع همکاری شرکت ها و مؤسسات خارج کشور و… که تحت کنترل این مجموعه نمی باشد و ممکن است موجب ایجاد تداخل در ارائه خدمات گردد مسئولیتی بر عهده ندارد. بنابراین کاربر موظف است در بازه های زمانی معین نسبت به تهیه نسخه پشتیبان و نگهداری آن در سیستم محلی (Local) خود اقدام نماید تا در مواقع ضروری قابل استفاده باشد و در صورت بروز شرایط فوق امکان استرداد و پرداخت خسارت نخواهد بود.
۴-۶- در صورت تغییر هر یک از موارد این توافق نامه و یا به روزرسانی آن، نسخه جدید در سایت قابل مشاهده خواهد بود که تمام اصلاحیات و موارد جدید نگاشته شده در این توافق نامه هنگام استناد به آن معتبر می باشد و کاربر موظف است در بازه های زمانی معین و هنگام تمدید خدمات خود حتماً این توافق نامه و به روزرسانی های آن را مطالعه نماید تا به صورت آگاهانه نسبت به پذیرش و عمل به این توافق نامه متعهد گردد.
۵-۶- مالکیت، مدیریت و حقوق بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و خدمات ارزش افزوده ارائه خدمات در زینوس سرور از جمله IP های تخصیص یافته به خدمات هاست اشتراکی، سرورهای مجازی و اختصاصی کاربران متعلق به این مجموعه می باشد و حداکثر تلاش بر پایداری و استمرار این خدمات خواهد بود اما در مواقع ضروری، زینوس سرور پس از اطلاع رسانی به کاربران می تواند موارد مذکور و از جمله IP های تخصیص یافته را تغییر دهد و یا جابه جا نماید.
۶-۶- عدم رعایت هر یک موارد مذکور در این توافق نامه و سایر موارد مذکور سایت و ناحیه کاربری، به منزله سلب مسئولیت خدمات رسانی، اطلاع رسانی و رفع الزام انجام سایر موارد توافق نامه توسط زینوس سرور خواهد بود و در صورتی که کاربر هر یک از موارد مذکور را نقض نماید و یا نسبت به انجام آن با کارشناسان مجموعه همکاری ننماید، زینوس سرور می تواند تا زمان رفع موارد، خدمات را معلق و مسدود نماید.
۷-۶- در صورت بروز هرگونه اختلاف و یا مشکل در امور مذکور، مخاطب یا کاربر عزیز می تواند با واحد امور حقوقی زینوس سرور و از طریق بخش تیکت در ناحیه کاربری مورد را بررسی، پیگیری و رفع نماید.
۸-۶- همچنین در صورت وجود هرگونه اختلاف می توانند به داور مورد اعتماد طرفین که در مرحله اول هیئت مدیره شرکت زینوس سرور می باشد مراجعه نمایند و در صورت باقی ماندن اختلاف به مراجع ذی صلاح مراجعه نمایند.